• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77437
+
-

ساعت کاری پایگاه‌های انتقال خون  در محرم

خبر
ساعت کاری پایگاه‌های انتقال خون  در محرم

مدیرکل سازمان انتقال خون البرز ضمن اعلام ساعت کاری پایگاه‌های انتقال خون استان در ماه محرم گفت: شهروندان اهدای خون را به روزهای شلوغ موکول نکنند.
«محمدرضا مهدی‌زاده» در گفت‌وگو با فارس از اجرای طرح نذر خون در البرز خبر داد و گفت: این طرح با هدف ساماندهی ذخایر خون در استان، همزمان با آغاز ماه محرم در البرز اجرا شده و تا آخر ماه صفر ادامه دارد.
وی ضمن قدردانی از مشارکت مردم در اهدای خون و پلاسما درباره نحوه استقبال از این طرح بیان کرد: مردم البرز مانند گذشته یار و یاور بیماران نیازمند به فراورده‌های خونی هستند.
مهدی‌زاده اظهار کرد: تمام افراد مراجعه‌کننده پس از تعیین هویت و ثبت نام، توسط پزشکان دوره‌دیده سازمان انتقال خون مورد معاینه و مشاوره قرار گرفته و در صورت داشتن شرایط لازم، اقدامات اولیه خونگیری از آنها انجام می‌شود.  
وی با اشاره به نظارت کامل بر خون‌های اهدایی بیان کرد: سازمان انتقال خون تمام خون‌های اهدایی را آزمایش‌ می‌کند و در صورت احراز صلاحیت و سلامت، به بانک خون منتقل می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون البرز عنوان کرد: در صورت مراجعه بیش از حد و نیاز به مراکز درمانی، از مراجعه‌کنندگان شماره تماس دریافت می‌شود تا در مواقع لازم و ضروری با آنها ارتباط برقرار شود. 
مهدی‌زاده افزود: اداره کل انتقال خون البرز واقع در 45 متری گلشهر- چهارراه گلزار غربی از ساعت 8 تا 19، پایگاه توحید واقع در ضلع شرقی میدان توحید از ساعت 8 تا 19، مرکز جامع اهدای خون و پلاسمای رجایی شهر واقع در خیابان داریوش (قائم)- نبش کوچه آریا از ساعت 8 تا 19 و آستان مقدس امامزاده محمد(ص) واقع در موزه شهدای امامزاده محمد(ص) از 10 تا 19 پذیرای شهروندان هستند. 
 وی اظهار کرد: شهروندان برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، اهدای خون را به روزهای شلوغ موکول نکنند و به یاد داشته باشند که نیاز بیماران به خون دائمی است و علاوه بر ماه‌های محرم و صفر، در سایر ایام نیز می‌توانند در طرح نذر خون شرکت کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید